Всі грані Тома Круза

3 липня відзначав день народження Том Круз. Три роки тому розмінявши шостий десяток, Том і раніше незмінно у відмінній професійній та фізичній формі і залишається одним з найбільш затребуваних, успішних, високооплачуваних і впливових акторів Голлівуду, багаторазовий номінант на “Оскар” і тричі лауреат “Золотого глобуса”.

Через місяць в прокаті стартує нетерпляче очікувана п’ята частина кіноциклу “Місія нездійсненна 5: Плем`я ізгоїв”, оголошений проект “Джек Річер 2: Ніколи не повертайся”. І начебто настало пожвавлення зі стрічкою “Кращий стрілець 2”, замороженого у зв’язку із загибеллю режисера Тоні Скотта, проект представить нову еру повітряного флоту. У чому секрети Тома?

Як поидимляє sabibon.info дитинство Круза не було особливо безхмарним і райдужним, швидше з розряду “труднощі загартовують”. Том пережив розлучення батьків, страждав дислексією, неабияк комплексував з приводу свого маленького зросту, при цьому змушений був постійно пристосовуватися до нового оточення – сім’я постійно переїжджала і до підліткового віку Том змінив більше десятка шкіл. У вільний час стриг галявини і розносив газети, щоб заробити на квитки в кіно, його фаворитом в той час були “Зоряні війни”, які влітку 1977 він подивився 12 разів.

Не можна не визнати, що на старті кар’єри йому пощастило. Том минув майже неминучу для початківців акторів довгу стадію ТБ серіалів, відразу потрапивши на великий екран. У фільмі Франко Дзеффіреллі “Нескінченна любов” 1981 він з’явився в 2-хвилинному епізоді, але в драмі про військові курсанти “Відбій” 1981, історії протистояння підліткових банд “Ізгої” 1983, смішному парубочому “Втрачаючи це” 1983 був уже серед основних персонажів. А в п’ятому своєму фільмі “Ризикований бізнес” уже впевнено і успішно виконував соло, і ця авантюрна комедія про 17-річного студента, який з ботаніка на наших очах перетворюється на крутого плохиша, зібрала відмінну касу і стала хітом. А все подальше кар’єру Тома можна цілком осягнути слоганом “ризикований бізнес”.

Двома роками пізніше Том знімається у фільмі “Легенда” Рідлі Скотта, красивою фантастичною казкою з філософським підтекстом про боротьбу Світла і Темряви. Ця зустріч виявилася доленосною, тому як Рідлі з рук на руки передав Тома своєму братові Тоні Скотту. Останній тоді потрапив у поле зору продюсерів Дона Сімпсона і Джері Брукхаймера як потенційний постановник бойовиків, і ця четвірка – Дон, Джері, Тоні і Том – випустила в 1986 фільм “Кращий стрілець”, екшен про винищувачі F-14 і їх пілотів, яка не менше як визначив рівень сучасних бойовиків, а з Тома Круза зробив суперзірку. Свій успіх вони повторили через 4 роки фільмом “Дні грому”, цього разу про пілота боліда. У процесі зйомок Тоні Скотт змінив дизайн гоночних машин, з виходом картини світ автоперегонів став радикально іншим. Том відмовився від каскадерів, наполіг на тому, щоб самому ганяти по трасі, використовуючи свій досвід – Круз був членом команди Пола Ньюмена, що виступала в серії Firehawk на трасі Road Atlanta в штаті Джорджія, а азарту йому завжди було не позичати. У житті Том фанат автоспорту. Багаторазово проходив курси екстремального водіння на треку Willow Springs International Raceway в Розамонд (Rosamond), штат Каліфорнія. У 2011 під наглядом Девіда Култхарда, гонщика Формули 1, на тій же трасі Willow Srpings в ході закритої сесії заїздів, успішно освоював навички професійного пілотування боліда на швидкості більше 280 км / год.

Раз вже мова зайшла про азарт, не можна не згадати, що Том любить все робити в реальності. У нездійсненних місіях він висів під стелею штаб-квартири ЦРУ в Ленглі, на скелях Юти, займався “альпінізмом” на вежі Bank of China в Шанхаї і вежі Burj Chalifa в Дубаї. На зйомках останньої місії “Місія нездійсненна 5: Плем’я ізгоїв” він літає на військовому літаку не традиційним способом – за бортом, на висоті кількох тисяч метрів, на швидкості 400 км / год протягом 20 хвилин; до того ж заради напруженого підводного епізоду без склеювань навчився затримувати дихання під водою до 6,5 хвилин. Для фільму “Останній самурай” навчився мистецтву володіння мечем, тренуючись до зйомок протягом року. А для зйомок в ролі гламурного рокера Стейсі Джекса в “Рок на віки” спеціально вчився співати і таки в цьому досяг успіху. Йому подобається еволюціонувати, ризикувати, ставити собі нездійсненні завдання і долати нові рубежі, як олімпієць – швидше, вище, сильніше. Чи це не квінтесенція професіоналізму? У своєму невгамовному трюкацтві він успадковує стояв біля джерел кіно Ллойду, Кітон, Чапліну, які не боялися ризикувати заради захоплень глядачів, створюючи фізичний контакт з аудиторією і дозволяючи їй нутром відчути небезпеку.

Втім, рубежі Том долає не тільки “технічні”. Він ніколи не зациклювався на одному жанрі і завжди в пошуку цікавих несподіваних персонажів, діапазон його ролей нескінченний. Спортивний менеджер-невдаха в спортивній драмі “Джеррі Магуайер”. Прикутий до інвалідного крісла ветеран В’єтнаму Рон Кович в драмі “Народжений четвертого липня”. Похмурий шоу-мен Френк Меки з важкими психологічними травмами у драмі “Магнолія”. Висхідна зірка більярду в авантюрної драмі “Колір грошей”. Молодий безпринципний бізнесмен “на службі” у брата-аутиста в сентиментальної драмі “Людина дощу”. Трагічний демон і ікона вампірської романткі Лестат в жорстокому вампірськом трилері-хоррорі “Інтерв’ю з вампіром”. Ідеальний бездоганний молодий юрист в мафіозної юридичній конторі в трилері “Фірма”. Жорсткий сивий кілер в кримінальному трилері “Співучасник”. Сучасний Одіссей, отруєний ревнощами, в ризикованому еротичному подорожі в драматичному трилері Стенлі Кубрика “З широко закритими очима”. Маловоінственний офісний чиновник, якого 200 разів вбивають, щоб зробити з нього бойовика в трилері-фентазі “Грань майбутнього”. Персона “за гранню” в комедії Бена Стіллера “Солдати невдачі” – лисий, пухкий, хтивий сквернослов і студійний бос Ліс Гроссман. І це неповний список.

Том вибирає ролі, керуючись внутрішнім чуттям, і твердий у вирішенні навіть якщо навколишні в унісон твердять, що персонаж може зашкодити його іміджу. Його відмовляли від ролей Рона Ковича, Ліси Гроссмана; полковника Клауса фон Штауффенберга, який намагається вбити Гітлера в сансенс-трилері Брайана Сінгера “Операція Валькірія”. Проте фільм “Народжений четвертого липня”, хоча і певною мірою депресивний, зібрав дуже значну касу, Ліс Гроссман повністю раскрепостил Тома як актора, а на зйомках Валькірії Сінгер, Круз і сценарист Крістофер МакКуоррі так пристрасно захопилися історією, що в процесі роботи зробили документальну стрічку про становлення Третього Рейху для каналу History.

Не раз бувало, що зацікавлені особи вважали Тома вкрай невідповідною кандидатурою на роль. Енн Райс, автор книги “Інтерв’ю з вампіром” категорично не бачила його в ролі Лестата, проте пізніше блідий, сумний, трагічний і розкішний аристократ Лестат, яким зіграв його Круз, отримав її повне схвалення. Те саме було і з роллю Джека Річер, за задумом письменника Лі Чайлда / Джима Гранта – двометрового самотнього рейнджера і загадково-небагатослівного відщепенця. Однак саме гламурний Том зростом 170 см виявився тим каталізатором, який вдихнув життя в Річер, отримав благословення Чайлда і фактично запустив в 2011 процес зйомок, прожекти якого накопичувалися з 1997 року. Можна сказати, що у виборі ролей Том конструктивно агресивний.

Круз ніколи не є пасивним ланкою проекту або маріонеткою в руках режисера, але завжди повноправним партнером, який пристрасно хоче, щоб кожен фільм вийшов і зачепив глядача за живе. Він з ентузіазмом співпрацює з кращими оповідачами Голлівуду – Стівен Спілберг, Даг Лайман – і зробив з ними класичні топові стрічки в жанрі фантастики: фантастичний нуар про покарання без злочину “Особлива думка”, похмура фантастика “Війна світів”, знята в документальній манері з упором на сімейні цінності; ще одна історія про вторгнення прибульців “Грань майбутнього” цього разу з великою кількістю батальних епізодів, “живою зброєю” та ліричної лінією. Як говорить Том, “фантастика для мене – це звільнення від всіх законів логіки розповіді, від законів фізики – у природному та науковому значенні. Фантастика дозволяє відкинути всі правила.” А цикл нездійсненних місій і взагалі дітище Тома, задумане ним як мультикультурний кіноцикл масштабних історій для видовищних стрічок, мандрів по світу, заради яких він сам підбирав і запрошував не тільки акторів різних країн, але і постановників зі своїм неповторним стилем – Брайан Де Пальма, Джон Ву, Джей Джей Абрамс, Бред Берд. Тільки завдяки зацікавленості Тома довгобуд “Облівіон” режисера-початківця Джозефа Косинські, що виріс з книжки коміксів і планувався як малобюджетна футуристична стрічка, отримав путівку в життя і перетік в розряд багатомільйонного блокбастера. А Круз в черговий раз отримав можливість згадати молодість і побути пілотом не тільки в житті, але і на екрані через 30 років після Top Gun.

Вмістити в один текст всі досягнення Тома Круза не представляється можливим, не згадані багато великі режисери, з якими він працював, а й побіжного погляду на його творчість достатньо, щоб констатувати – Том пристрасний, захоплений, азартний, невичерпне професіонал з необмеженим творчим діапазоном, зі своїм неповторним стилем. А його фільми, за рідкісним винятком, стають касовими і глядацькими хітами. У 2006 він став самим рентабельним актором за версією Forbes: 11 доларів прибутку на долар гонорару. Найприбутковіші на сьогоднішній день у фільмографії Тома обидва фільми Спілберга, “Особлива думка” і “Війна світів”, і “Місія нездійсненна 4: Протокол Фантом”. Успіх останнього підтвердив крім іншого продюсерські таланти Круза і при всій “попкорнового” названо критиками стильною та інтригуючою стрічкою.

З нетерпінням чекаємо нових проектів Тома!

джерело sabibon.info

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

twenty − two =